شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
محسن ملکی ابرده

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به فرصت مغتنم تبلیغی اربعین، گفت: باید قدر دانست که در فصل اربعین حسینی، بستری مناسب و جایگاهی آماده است برای آنکه حوزویان بتوانند به رسالت خود که رسالت انبیاست عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، با اشاره به همت و عزم جمعی از طلاب علوم دین که در مسیر اهداف انبیاء و اولیای الهی از فرصت مناسب اربعین برای تبلیغ استفاده نمودند، گفت: مبلغان حوزه های علمیه و طلاب علوم دین بعد از آن که در حوزه آموزش دیدند و پرورش یافتند باید رسالات الله را تبلیغ کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت طلاب و روحانیون می بایست مشکلات را رصد نمایند و ناظر بر آن، همچون طبیب دوار بالطبه در جامعه نیازها را بشناسند و خودشان را برسانند و کسانی که می خواهند با معارف اسلام آشنا شوند را ارشاد نمایند و مطالب مربوط به دین را در ابعاد مختلف اعتقادات، رفتار و فقه برای آنان توضیح داده و تبیین کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به فرصت مغتنم تبلیغی اربعین، گفت: باید قدر دانست که در فصل اربعین حسینی، بستری مناسب و جایگاهی آماده است برای آنکه حوزویان بتوانند رسالت خود را که رسالت انبیاست عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اهمیت صبر و استقامت و پایداری در مسیر پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: شاید مهم ترین جایی که برای استقامت، صبوری و پایداری نیاز می باشد، در ارتباط گیری با بندگان خدا است.

وی با بیان این که در طول پیاده روی اربعین می بایست تا متناسب با سلیقه ها و گرایش های مختلف فکری ارتباط گیری کرد، افزود: مسیر اربعین مسیر مناسبی است و در مسیر اربعین، طلبه و شاگرد مکتب امام صادق(ع) و سرباز بقیه الله(عج) باید خودش را در این جهت تقویت کند و با تفکر و تدبر بداند برای تبلیغ باید صبور باشد تا بتواند در این موقعیت ارزشمند تبلیغی در اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، به پیروی از حضرت زینب عمل نموده و در تبلیغ دین بدرخشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha